Ofiara została skontaktowana telefonicznie przez osobę podającą się za konsultanta banku, w którym poszkodowany miał konto. Fałszywy bankier ostrzegł 40-latka, że jego środki są zagrożone i natychmiast musi przelać je na tzw. „rachunek pomocniczy”. W obawie o utratę oszczędności, mężczyzna zdecydował się przelać pieniądze, stając się ofiarą oszustwa.
Policjanci zaznaczają, że metody oszustów są różnorodne, a w przypadku tego typu ataków telefonicznych, oszuści często używają techniki społecznego inżynieringu, by wywołać strach i zmusić do szybkiego działania.
W związku z tym, funkcjonariusze apelują o zachowanie szczególnej ostrożności. W przypadku podejrzeń, należy niezwłocznie przerwać połączenie i skontaktować się z bankiem, korzystając z oficjalnych kanałów komunikacji. Weryfikacja tożsamości konsultanta powinna być dokonana bezpośrednio przez dzwonienie na infolinię bankową.
Policja zachęca także do zgłaszania wszelkich prób wyłudzenia pieniędzy, aby wspólnie przeciwdziałać działaniom oszustów. Warto pamiętać o zasadzie ograniczonego zaufania i nie ulegać presji podczas podejrzanych rozmów telefonicznych.
PAMIĘTAJMY:
Pracownik banku nigdy nie żąda od klientów podania loginu, hasła do konta bankowego ani tym bardziej podania kodów autoryzacyjnych.
Pracownik banku nigdy nie zaleci również zainstalowania żadnych aplikacji, z których można wykonywać zdalne ruchy na prywatnych kontach.
Przeczytaj także:
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?